Alles over het 3de leerjaar

Bosklassen

Op maandag 3 oktober vertrokken we richting Kemmel op bosklassen. Met het zonnetje in ons gezicht beleefden we er een heerlijke 3-daagse. Samen wandelen ( fotozoektocht, kompaswandeling, Ieper bezoeken), samen spelen, samen eten, samen slapen,...Zalig. De kinderen bouwden er samen ook een pracht van een kamp. Iedereen werkte eraan mee. Zie hier het resultaat.

Daguitstap naar Brugge. Joehoe!

We werden 's morgens opgewacht om een belevingstocht door het concertgebouw te doen, waar de nadruk lag op geluid en akoestiek. Daarna deden we een actieve sessie. We kregen een compositie-opdracht en mochten oefenen op 2 speciale klankinstallaties. Heel leuk om te doen.

In de namiddag keerden we eventjes terug in de tijd. We beleefden eventjes hoe de school vroeger was...

Strapdag

Stappen en trappen : We legden elk om beurt verschillende keren na elkaar een fietsparcours af. Evenwichtsoefeningen, fietsbehendigheid, remtechnieken,... Super tof. Iedereen deed dit heel geconcentreerd. Proficiat aan allen. ( jammergenoeg lag een accidentje in een klein hoekje...)

Dikketruiendag

Zoals elk jaar stond 16 februari weer in het teken van het klimaat. We hebben naar goede gewoonte die dag onze verwarming een graadje minder gezet en een extra dikke pull aangetrokken. Daarnaast onderzochten we hoe wij ons steentje kunnen bijdragen tegen de opwarming van het klimaat.

De waanzinnige boomhut

De afgelopen weken werkten we in groepjes rond de boeken van de waanzinnige boomhut. We maakten kennis met de boeken en bestudeerden de fantasierijke kamers van de boomhut. We bedachten zelf allerlei knotsgekke ideeën en voegden die samen met onze teamgenoten tot één waanzinnige kamer. Eens ons ontwerp klaar was, maakten we onze kamer in kosteloos materiaal.